Look: Shimmering Smoke

sleeklook3

Als kok is het heel erg makkelijk om over eten te schrijven, over make-up schrijven is niet mijn sterkste kant, maar toch ga ik het proberen. Ik krijg niet vaak de kans make-up te dragen, hooguit 2 dagen per week. Als kok mag je nu eenmaal geen make-up dragen in de keuken. Normaal hol ik de deur uit met enkel een likje mascara. Op de dagen dat ik vrij ben kan ik gelukkig helemaal los gaan.

Vaak zie ik geweldig mooie looks voorbij komen met allerlei mooie en dure producten, helaas ver boven mijn budget. Ik ben dan ook van de budget make-up en hoewel ik ook wel wat dingen van Urban Decay en Mac op mijn wishlist heb staan, ga ik jullie voorlopig verblijden met allerlei budgetlooks.

De look die ik hier draag is erg makkelijk, snel en met mijn favoriete budgetproducten. Je hoeft geen uren voor de spiegel te staan om deze look te creëren, maar als je net als ik niet vaak de kans krijgt om make-up te dragen, dan neem je er toch wat langer de tijd voor.

Ik heb voor deze look de Sleek Sunset Palette gebruikt. Een palette die ongelofelijk mooi is, geweldig pigment afgeeft maar die ik eigenlijk net iets te vaak in de kast laat liggen. Vandaag wilde ik juist met deze zonnige kleuren aan de slag.

sleeklook2
Ik koos voor een goudkleurige shimmer basis, iets wat ik normaal niet doe maar wat me vandaag perfect leek. Hierbij besloot ik nog een oud-roze shimmer en dieprode shimmer te gebruiken. Om het geheel wat heftiger te maken ging ik voor nog een beetje zwart dat ik heb geblend. Een perfect look voor overdag als je het mij vraagt. Met wat eyeliner is dit ook heel geschikt voor de avond.

Qua blush houd ik het graag naturel, het moet niet extreem opvallend zijn. Over het algemeen grijp ik altijd naar de welbekende (en geliefde) Sleek Rose Gold, echt een geweldig mooie blush met bescheiden gouden shimmer erin, het past perfect bij mijn huid en ook nog eens top bij de look van vandaag.

Producten die ik gebruikt heb
Wenkbrauwen; ELF eyebrow palette, Sleek oh so special (the mail & boxed), Essence Stay AllDay Concealer.
Gezicht; Chanel Hydramax Gel Crème, Clinique Stay Matte Nr 06 Ivory, Essence Fix&Matte Translucent powder, Sleek Rose Gold Blush
Ogen; Essence I love Stage Eyeshadow Base, Sleek Sunset Palette, NYX Jumbopencil Milk White, Maybelline The Colossal Volum’ Express Mascara

Leave a Reply

