Lekker eten: Glutenvrije Pindakaas en Bacon Koekjes

IMAG2368

Pindakaas en Bacon? Dat was ook mijn eerste reactie toen ik dit recept op Joy The Baker tegen kwam. Stiekem was ik wel echt heel erg benieuwd naar die combinatie en dus moest ik het eigenlijk wel maken. Mijn Lief is een groot fan van Bacon en dat was de voornaamste rede dat ik ze uiteindelijk heb gemaakt, dan kon ik mijn Lief ermee verwennen!

Pindakaas Bacon Koekjes
Voor ongeveer 15 koekjes

– 1 kopje pindakaas
– 1/2 kop bruine basterdsuiker
– 1/2 kop witte basterdsuiker
– 1 ei
– 3 theelepels bakpoeder
– 6 plakjes bacon, krokant gebakken en in stukjes gesneden

1. Verwarm de oven voor naar 180°C
2. Doe de suiker en pindakaas in een beslagkom en mix ongeveer 2 minuten.
3. Voeg het ei en de bakpoeder toe en mix nog ongeveer 2 minuten.
4. Roer de gebakken en gehakte bacon erdoorheen.
5. Maak balletjes ten grootte van een walnoot en haal ze door wat kristalsuiker, leg op een bakplaat bekleed met bakpapier en druk ze plat met een vork.
6. Bak in 10-15 minuten gaar. Ik heb ze wat langer gebakken want ik heb een oven die niet altijd meewerkt, het is dus per oven verschillend. Ze harden nadat je ze uit de oven haalt nog iets uit, dus als ze zacht zijn dan komt dit wel weer goed.

2 thoughts on “Lekker eten: Glutenvrije Pindakaas en Bacon Koekjes

    • Ik dacht eerst ook; Nee, dit gaat niets worden! Maar het was echt een succes hier. Mijn Lief vond het geweldig en stopte niet met eten, ik at er 2 en de rest ging eigenlijk op aan vrienden die er niet vanaf konden blijven :p Je kan altijd de bacon weg laten en nog iets van havermout toevoegen 😀 Of stukjes chocolade

Leave a Reply

