Welke brushes gebruik jij eigenlijk?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lieve Lizzie vroeg me van de week wat voor een brushes ik eigenlijk gebruik voor mijn looks. Nu kan ik dat gewoon enkel aan haar vertellen, maar ik kan er ook gewoon een artikel over schrijven; dat doe ik nu dus.

Ik heb niet echt veel geld voor brushes over, ze kunnen ongelofelijk fijn zijn maar ik ben van mening dat je het met iets minder vaak ook wel kan redden. Niet heel erg lang geleden had ik maar een paar brushes in mijn bezit; de smokey eye brush en eyeliner brush van Essence, het zijn fijne kwasten voor hun prijs al had ik verwacht dat de smokey eye brush vooral om te blenden was, maar het leek meer een pencil brush. De eyeliner brush van Essence viel me wat tegen, ik kreeg de lijntjes niet mooi strak omdat de haartjes al snel uit elkaar gingen staan, voor het geld hoef je het alleen niet te laten, ze kosten (geloof ik) €1,29 per stuk.

Voor mijn blush gebruik ik al tijden de Catrice Blush Brush, ik vind hem erg fijn en kan heel precies mijn blush ermee aanbrengen, hij is lekker zacht (en daar hou ik van) en hij weet het product goed te verspreiden. Hij was iets duurder dan de Essence brushes, namelijk €3,99 – ik heb er al tijden veel plezier aan dus voorlopig houd ik het bij deze brush, of ik moet ineens een andere tegenkomen.

Recent heb ik een lading nieuwe brushes aangeschaft en het heeft me nauwelijks iets gekost. Ik ben echt gek op de brushes die ik nu gebruik en ik de volgende brushes die ik ga aanschaffen zullen ook zeker weer van ELF zijn. Ik dacht dat je voor €1,- niet echt hoge verwachtingen mocht hebben maar het is me allemaal meegevallen. Ik heb nu 5 brushes die ongelofelijk fijn werken.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ik gebruik deze angled brush van ELF (€4,-) voor mijn wenkbrauwen en soms voor wat gelliner. Voor andere dingen heb ik hem ook eigenlijk niet echt nodig. Hij werkt fijn, heeft echt een heel dunne punt en je kan er dus mooie dunne lijnen mee maken.

De smudge brush van ELF is helemaal favoriet, voor €1,- kon ik deze natuurlijk niet laten liggen. Hij werkt ongelofelijk fijn en ik kan er heel precies oogschaduw mee aanbrengen, het is echt een heuse aanwinst.

Zonder simpele oogschaduw brush ben je nergens, wederom voor €1,- besteld en geen seconde spijt gehad. De brush is lekker zacht (me like!) en je kan er mooi je oogschaduw mee aanbrengen én vervagen. Het is geen spectaculaire brush maar ik ben er wel ongelofelijk blij mee.

De blend brush van ELF is ook een heuse aanrader, waar de Smokey Eye Brush van Essence niet echt kon functioneren als blend brush, doet deze het des te beter.

En dan is er nog de angled oogschaduw brush, een heel fijne kwast en wederom maar €1,- Ik gebruik deze kwast echt voor vanalles. Je kan er mooi mee vervagen of licht kleur mee aanbrengen. Soms gebruik ik hem om mijn wenkbrauwen iets te vervagen en ga zo maar door.

De brushes die ik gebruik zijn allemaal onwijs budget en in totaal hebben ze me echt nauwelijks iets gekost, desondanks ben ik totaal in mijn nopjes. Ik vind het zonde om veel geld uit te geven aan dure brushes, als je ook brushes kunt krijgen die (voor mij) precies doen wat ik wil dat ze doen. In de toekomst ga ik zeker meer brushes van ELF aanschaffen, enkele brushes die op mijn verlanglijst staan; de Kabuki brush, de precisie brush, een pencil brush en misschien nog een extra blend en smudge brush.

Wat voor een brushes gebruik jij zoal?

3 thoughts on “Welke brushes gebruik jij eigenlijk?

  1. leuk artikel! Ik gebruik zelf de Real Techniques kwasten sinds kort echt iedere dag! Redelijk prijzig, maar wel ontzettend fijn! Ook heb ik kwasten van Essence, Hema, Sigma en E.L.F 🙂

    • Ik ben echt tevreden over de ELF brushes, doen in elk geval (voor nu) goed hun werk. Misschien als ik wat meer geld te besteden heb dat ik ga investeren in andere brushes :p

Leave a Reply

