Verslag Antwerpen met mijn Lief

Dinsdag 30 april was het dan eindelijk zo ver. Waar het merendeel van Nederland óf met een kater in bed lag óf al vroeg op vrijmarkten rondslenterde, stonden Jelle en Ik al vrij vroeg naast het bed om ons richting Antwerpen te begeven. Nadat ik ongeveer 10 keer had gecheckt of ik alles had, vertrokken we rond 10.00 met de auto richting België, de drukte van Koninginnedag ontwijkend.

jellesemoties
De emoties van Lief terwijl hij een broodje eet.

Ik ben gek op het maken van playlists die we kunnen afspelen in de auto van Lief. Die ochtend had ik nog snel een playlist in elkaar geknald, we konden in elk geval even vooruit. Er staan een aantal liedjes van P!nk in, dit om alvast in de stemming te komen voor het concert van die avond. We zongen wat liedjes, genoten van het heerlijke weer en landschap dat er steeds anders uitziet en binnen no time waren we in Antwerpen.

Van tevoren zocht ik op vanaf hoe laat we in konden checken bij ons hotel, online stond 15.00 maar toen we er aankwamen was onze kamer al schoon en vrij dus konden we er gelijk in. Geweldige service, vriendelijk personeel en nog even uitgelegd waarom we daar waren en niet in Nederland (‘Moeten jullie geen feest vieren?’) – onze kamer was echt geweldig mooi, zelden in zo’n mooi hotel geslapen, een enorm groot (en lekker) bed en fijne badkamer (EINDELIJK IN BAD!) – Helaas was de airco problematisch en was het vies benauwd in de kamer, gelukkig werd dat opgelost; het raam werd door het vriendelijke personeel open gezet later op de dag.

hotelkamer
Ons geweldige bed in het fijne hotel.

Onze spullen hebben we op de kamer achtergelaten en we gingen op zoek naar het centrum. Ons hotel scheen er vlakbij te zitten maar was toch al snel 20 – 30 minuten lopen. Niet heel erg maar de buurt waarin het hotel stond was, op zijn zachtst gezegd, niet de beste buurt van Antwerpen (iets over veel zwervers en dronken mensen, zeker later op de avond). Goed – we doken de stad in, aten een broodje bij de Delifrance, winkelden wat bij de Forever21 (ik ben er ZO goed geslaagd, snel een shoplog!) en vervolgens kocht ik nagellak bij de Claire’s. Rustig aan gingen we terug naar het hotel. Jelle was moe van het autorijden, vroeg opstaan en lopen en ik wilde eigenlijk graag in bad (met een bruisbal van Lush en een maskertje dat ik er bij kreeg om testen, over het maskertje later meer).

macarons
Macarons van Del Rey, de beste patisserie van Antwerpen. Het kost een klein fortuin (€17,- voor 12 macarons) maar ze zijn zo geweldig. Nog niet eerder zulke lekkere macarons mogen eten.

Na mijn heerlijke baddersessie ging ik aan het tutten, Jelle lag inmiddels lekker te slapen (ondanks dat ik hem steeds wakker maakte voor kusjes, I’m klef like that!) en ik kon dus uitgebreid aan de slag met mijn 120 palette (die ik gewoon maar mee nam). Ik had er echt een geweldige plek om lekker aan het tutten te gaan; een mooi witte tafel met glazen plaat erop, een enorme spiegel ervoor en genoeg licht. Toen ik net klaar was werd Lief wakker, sprong onder de douche en kwam erachter dat zijn toilettas nog in Woerden lag. Ai, dan maar even snel naar de supermarkt voor een tandenborstel en tandpasta. Ik kocht gelijk 2 sauzen van Heinz die echt geweldig zijn maar niet te krijgen in Nederland, dus ik heb voor nu even genoeg saus in huis.

gekkigheid
Gekkigheid in de hotelkamer.

We brachten de spullen naar het hotel, poetsten onze tanden en gingen weer richting het station lopen. Daar aangekomen doken we de McDonald in en aten flink wat, ik was best hongerig na zo’n dag slenteren/lopen/shoppen. Na het eten op zoek naar de juiste tram (wat een drama is de tram in Antwerpen trouwens, te krap, te druk en zoveel stinkende mensen, bah). Al snel aangekomen bij Het Sportpaleis waar het echt al vrij druk was.

Om 18.15 kwamen we aan bij het Sportpaleis en om 18.45 openden de deuren. We kochten een biertje, Jelle had nogal last van een kriebelhoestje, en daarna gingen we de zaal in. We zochten een plek maar met mijn lengte was het een beetje dramatisch. Ik wilde eerst wel dichtbij het podium maar omdat ik dan zo dichtbij stond kon ik niet over andere mensen heen kijken, we liepen naar halverwege de zaal en vanaf daar had ik echt veel beter overzicht dus daar gingen we staan. Alleen jammer van al die lange mensen die dan toch nog even voor me komen staan, gelukkig wilden ze wel een stukje opschuiven zodat ik het toch kon zien.

pink
Niet erg duidelijk maar ohmygod, het was zo fijn om P!nk weer live te kunnen zien!

Om 20.00 begon het voorprogramma Churchill, best een leuke band dus ik ga nog eens zien of ik ergens een album van ze kan vinden. Vervolgens was het nog wachten tot ongeveer 21.05 en toen begon P!nk. Het optreden was een waar spektakel en ze was zo ongelofelijk goed, elke keer dat ik haar live zie lijkt ze beter te worden. De shows worden in elk geval steeds beter. Jelle zei dat hij op een gegeven moment niet meer wist waar hij moest kijken, er gebeurde zoveel. Absoluut hoogtepunt was wederom Sober. Wat een meesterwerk was dat! Ook The Great Escape waarbij ze zelf piano speelde was super mooi. Stiekem genoot ik ook enorm van de oude nummers die ze speelde; You make me sick en most girls. Ja – het was echt een feest. Bij So What vloog ze het hele publiek over dwars door de zaal heen. Ondanks alle acrobaten trucs die ze uithaalt weet ze altijd mooi te zingen. P!nk blijft echt mijn favoriete artiest. Waar ik vorige tour ongelofelijk emotioneel was met veel nummers heb ik nu echt intens genoten van elk moment. Ik wilde dat ik het allemaal nog eens kon beleven.

De terugweg verliep wat rommelig, iedereen moest tegelijk weg en het was niet zo duidelijk waar we heen moesten. De metro’s waren allemaal klein en overvol, we hadden geen idee welke halte we moesten hebben maar zijn er (gelukkig) nog wel uitgekomen. Vanaf het station konden we weer zo’n 20-30 minuten lopen naar het hotel en aangekomen in het hotel waren we beiden zo kapot dat we ons hebben omgekleed en op bed zijn gaan liggen; douchen kon ook de volgende ochtend wel. Uiteindelijk keken we nog NOS Journaal herhalingen om even te zien hoe of wat met Koninginnedag maar rond een uurtje of 01.00 lagen we toch wel te slapen.

jupjupIk was best tevreden over mijn make-up voor het concert – een simpele outfit voor in de auto en in Den Bosch – mijn nieuwe ketting van Forever21, ik ben er nu al helemaal gek op!

Vandaag wilden we Antwerpen in maar we hadden begrepen dat het een feestdag was dus er waren geen winkels open, geen mogelijkheid om verder te shoppen, erg jammer want we wilden nog wel meer zien. Dus in de auto en op weg naar Den Bosch, daar waren we beiden nog niet eerder geweest en we wilden de stad weleens zien. Lief wist nog wat dingen te shoppen bij de New Yorker en ik ging voor een flinke lading spullen van de H&M, uiteindelijk heb ik een aardige buit geshopt.

We waren al vrij vroeg bij mij thuis. Daar hebben we de katten geknuffeld, spullen uitgepakt en we zijn door gegaan naar het huis van Jelle. Lekkere spaghetti gegeten van zijn moeder (ze kan koken zeg, elke keer weer zo lekker!) en nu lig ik lekker op bed dit te schrijven. Het was echt geweldig en ik kijk nu al uit naar het volgende moment dat we een paar dagen samen er tussenuit kunnen.

 

2 thoughts on “Verslag Antwerpen met mijn Lief

  1. Klinkt super! Blij dat je zo van het concert genoten hebt 🙂

    En macarons zijn echt liefde! At ze altijd van de Sligro (nam ze mee van het werk). Maar toen ik ze een keer bij Ladurée in Parijs heb gegeten (ook katsjing!) vallen die echt in het niet. Goede macarons zijn geweldig.

    Die foto van je hotelkamer ziet er ook super uit zeg

    • Ik heb tot dusver nooit echt goede macarons gegeten, diepvries van de Lidl of zo nu en dan een zelfgemaakte. Alles valt in het niet bij deze, ze zijn zo geweldig lekker! 😀

Leave a Reply

