Review: Lush Mask of Magnaminty

magnaminty

Terwijl ik in Antwerpen bij de Lush ging shoppen voor deze bruisbal kreeg ik een tester mee van Mask of Magnaminty. Ik gebruik over het algemeen nooit maskers maar mocht zelf kiezen voor een masker, lotion of showergel. De keus is snel gemaakt; een masker dus! De meeste producten van Lush kende ik namelijk al alleen hiermee was ik totaal niet bekend.

magnaminty1

In het hotel deed Lief een dutje voordat we naar het concert gingen en ik ging lekker in bad met dit maskertje. Ik heb altijd het idee dat maskers ‘overrated’ zijn, dat ze je nooit zo’n fijn gevoel kunnen geven als anderen het doen voorkomen and boy was I wrong.

Je hebt maar weinig van het product nodig om je gezicht mee in te smeren en ik gok dat je uit dit kleine potje al 3 tot 4 keer een maskertje kunt nemen, laat staat wat je met zo’n grote pot kunt doen! Dit is overigens het enige gezichtsmasker wat in de Lush webshop te krijgen is en welke NIET in de koelkast bewaard hoeft te worden. Ikzelf heb hem wel in de koelkast staan, dat maakt het geheel nog net iets frisser.

Het masker ruikt ongelofelijk lekker naar mint en dit masker is dan ook gemaakt van mint die van verse muntplanten af komt. Er zitten verschillende kleisoorten in die je huid diep reinigen. Honing en goudsbloem zorgen ervoor dat je huid herstelt en dan zit er ook nog een scub-element in; gemalen adukibonen. Je brengt het masker aan op een schone, vochtige huid en laat het daarna 10 tot 15 minuten intrekken.

Na het intrekken maak je je vingers vochtig en masseer je je huid nog even om de scrub zijn werk écht te laten doen. Afspoelen kan gewoon onder de douche, dat is wel zo makkelijk.

IMAG2860

Terwijl je het masker in laat trekken voel je het tintelen in je huid, ik kan wel houden van zo’n gevoel, het voelt in elk geval wel fijn en alsof het echt iets doet. De scrub erin werkt ook erg prettig en als het afgespoeld is dan voelt je huid echt babyzacht en lijkt het alsof er een soort van glowy gloed op je huid zit. Een dag later is mijn huid een stuk rustiger dan normaal, waar ik normaal altijd wel last heb van rode plekjes zijn die nagenoeg verdwenen na dit masker.

Dit masker is dus echt een aanrader en ik zit er sterk aan te denken om, als deze tester op is, het full size product aan te schaffen. Ik heb hem nu 2 keer gebruikt en beide keren was ik meer dan gewoon tevreden!

2 thoughts on “Review: Lush Mask of Magnaminty

  1. Klinkt goed 😀 Houd je wel in de gaten dat de maskers van Lush niet heel lang houdbaar zijn door de verse ingrediënten die erin zitten?

    • Hij is 4 maanden houdbaar 🙂 Ik geloof dat het wel goed gaat komen, dit is wel een masker dat ik elke week royaal wil gebruiken 😉

Leave a Reply

