Intereur: Keukens

tumblr_lx2i9lVsyr1qb1g3zo1_500

Ik heb een zwak voor mooie keukens en stiekem kan ik echt niet wachten tot ik een huisje heb waar een andere keuken in kan, met een beetje geluk is dat mijn volgende huisje al. Voor nu blijft het bij dromen want waar ik nu zit ga ik geen nieuwe en mooie keuken in laten zetten omdat 1) ik het geld er niet voor heb 2) ik hier binnen 2 jaar toch weg ben 3) het zonde is om een mooie keuken in een huis te doen waar toch niets is zoals je het echt zou willen hebben.

tumblr_lx2jken7KI1qb1g3zo1_500

Ik ben gek op grote keukens die het liefste zo wit mogelijk zijn. Er mogen hout accenten in zitten maar dan het liefste met de kleur van sloophout, een beetje dat grauwige. Als ik denk aan een mooi aanrechtblad dan denk ik dat ik zou gaan voor zo’n mooie hardhouten of eentje van RVS.

tumblr_lx2jvbSYKQ1qb1g3zo1_500

In een keuken moet gewoond worden. Ik wil niet een keuken die totaal afgezonderd is van de rest van het huis. Mocht het wel zo zijn dan wil ik er super graag een mooie tafel of bar in hebben (mits daar plek voor is). Dan kunnen mensen toch gewoon in de keuken zijn als ik sta te koken. Of ik zit lekker in de keuken terwijl mijn Jelle voor me kookt (want dat doet hij weleens, lucky me!)

tumblr_lx2k5kC0oD1qb1g3zo1_500

Het middelpunt van mijn keuken moet een mooie kachel zijn. Het liefste een 6 pits met een grote oven eronder waar ik heerlijke taarten in kan bakken. Nu heb ik echt een heel klein oventje en er is veel wat er net niet in past, ongelofelijk frustrerend want ook aan cupcakes bakken kom ik nu niet meer toe terwijl dat iets is wat ik juist wel wil doen.

tumblr_m2c3e45ucd1qkww7to1_500

Ik wil een gootsteen als op het plaatje hierboven, een beetje ouderwets ogend met een mooie kraan en natuurlijk in het wit. Ik hou van wit, wit is een mooie steriele kleur en perfect voor in de keuken. Je ziet er elk vuiltje op als je in de keuken werkt en dus moet je hem wel netjes schoon houden. Als ik 1 ding in huis moet kiezen wat ik het liefste helemaal klinisch schoon wil hebben dan is het de keuken, de rest mag van mijn best stoffig zijn maar niet de plek waar mijn eten gemaakt word.

tumblr_m4kkmjTzSA1qb1g3zo1_500

Er moet veel plek zijn voor mijn keukenspullen. Ik heb nu zoveel dat ik het maar in de gangkast heb neer gezet. Ik kan op mijn aanrecht net mijn messenblok kwijt en dan heb ik nog wat plek voor snijplanken, afwas en eventuele kruiden. Degene die ik het meeste gebruik die staan standaard op mijn aanrechtblad. In mijn volgende keuken wil ik mooie planken vol met flesjes en kruiden.

Er tumblr_megwu64QAO1qb83abo1_500

Natuurlijk is het nog maar de vraag of ik met mijn fulltime baan als kok nog zin heb om thuis te koken. Misschien kook ik uiteindelijk enkel professioneel en is Jelle degene die al het koken mag doen in huize Joyce. Of misschien wel afhaalchinees op de vrije dagen? Het maakt ook eigenlijk niet echt uit, als je keuken mooi is dan is alles goed.

tumblr_mfjavgmTOo1qb1g3zo1_500

Natuurlijk komen er mooie grote lampen in de keuken, ik wil wel goede verlichting hebben. Net als de koelkast is dat ook erg belangrijk. Voor mij NOOIT meer een tafelmodelkoelkast. Ik wil een volwaardige koelkast. Een echt grote, het liefste eentje met een groot vriesvak eronder zodat ik ook dingen kan invriezen, nu past er nauwelijks iets in mijn koelkast.

  tumblr_mlswizrBBs1qb1g3zo1_500

De keuken mag best opgeleukt worden met accessoires maar dan het liefste wel eetbare dingen; grote schalen met fruit en groenten of allerlei kruidenplantjes, verse kruiden zijn uiteindelijk toch het lekkerst.

Leave a Reply

