Wishlist: Ikea

decoratie

Mei is de maand van vakantiegeld en dus ook de maand waarin ik de grootste aankopen kan doen. Ik woon in november 2 jaar in mijn huisje maar het is nooit echt ‘af’ – toen ik hier kwam te wonen had ik geen geld, ik had er niet op gerekend dat ik ineens een huis zou hebben en met een laag inkomen kun je lastig sparen. Ik heb uiteindelijk als enige 2 banken kunnen kopen voor mijn huis, schilderen werd gelukkig gedaan en de vloer lag er al. Het is niet precies zoals ik het het allerliefste zou zien, maar het is mijn eigen huisje.

In mei is dus de maand dat ik wél een beetje geld heb en wat dingen kan aanschaffen voor in mijn huis. Deze maand duik ik met mijn Lief de Ikea in en gaan we op zoek naar leuke dingen die mijn huisje nóg leuker maken.

badkamer

Pas zei lief tegen me; “In je volgende huis ga ik sowieso heel snel een toiletpapierhouder ophangen!” – ik moet met het schaamrood op mijn wangen dus toegeven dat ik al anderhalfjaar hier woon ZONDER zo’n houder. Want waarom zou ik? De wasmachine staat vrijwel naast het toilet dus daarop kan die rol toch ook wel staan? Nee – geen excuses meer, er gaat er deze maand nog eentje komen! Net als het hoekplankje voor bij de douche, ik heb zoveel spullen en nu staat alles op de grond echt NIET praktisch.

  keuken

De pannenset die ik nu heb doe ik al zo’n 5 jaar mee, het zijn aluminiumpannen van de Action en eerst deed het me vrij weinig dat het pauperspul was. Nu dan toch besloten mooiere pannen te kopen. Deze RVS-set wil ik echt graag hebben en is precies goed. Een grillpan heb ik ook nodig ’cause I love to grill en ook de vijzel is geen overbodige luxe!

slaapkamer

Mijn slaapkamer is een fijn hok maar wel erg rommelig. Ik heb bij lange na niet genoeg ruimte voor de hoeveelheid kleding/makeup/etc. die ik heb dus ik ga een ladekast aanschaffen. Waar ik eerst keek voor eentje met drie lades besloot ik toch voor een grotere variant te gaan. Dan kan ik gelijk mijn eigen nachtkastje wegdoen waar enkel zooi opstaat. Deze kast komt gelijk langs mijn bed te staan. Aan de kant van Lief komt dan dit nachttafeltje, dan kan ein-de-lijk die oude, kleine tv die er nu staat weg. Ja, een tv als nachttafeltje, behoorlijk verpauperde bedoeling in huize Joyce. Om de boel wat op te fleuren leuke vaasjes met wat kleurtjes en dan daarin nepbloemen!

woonkamer

De woonkamer is sowieso aan verandering toe. Mijn woonkamer werd gedomineerd door 2 enorme paarse banken (hoera voor marktplaats en impulsaankopen) maar langzaamaan veranderd het allemaal. Van paars wil ik toch overgaan naar zwart, wit, beetje kleur en natuurtinten. Als de banken en het vloerkleed eruit zijn dan ben ik al aardig op weg. Ik heb nu nog 1 paarse bank staan maar er komt binnen nu en een paar maanden vervanging; een mooie grijze hoekbank. Dus nu is het vast accessoires kopen die passen bij die ‘nieuwe’ bank. Ik kan niet wachten tot hij er is!

4 thoughts on “Wishlist: Ikea

    • Oh wat gaaf, een nieuw appartement! Ik kan ook niet wachten tot ik een ander plekje heb waar ik ook de vloer zelf kan bepalen en alle muren in huis mag schilderen (mag er nu maar 1, bah).

  1. Die ladekast heb ik ook! Die is echt ontzettend praktisch, past lekker veel in.
    Van alle andere spulletjes word ik ook enorm hebberig!!

Leave a Reply

