Lekker eten: Limoen Kip Enchilada’s

enchilada

Al eerder postte ik de barbecue kip enchilada’s en nu dan een andere favoriet; limoen kip enchilada’s. Er is echt maar weinig beter dan deze enchilada’s. Hiervan word ik echt ONGELOFELIJK gelukkig (en anderen met mij). Als ik dit maak dan maak ik er altijd een stuk meer dan er nodig zijn, de rest rol ik in vershoudfolie en gaat de vriezer in.

Limoen Kip Enchilada’s
Voor 4 personen

– 8 tortilla`s
– Schil + Sap van 1 Limoen
– 350g Kipfilet
– 1 (zoete) ui
– Klein blikje maïs
– 1 rode paprika
– Olijfolie
– 1 Kippenbouillontablet
– Cheddarkaas (geraspt)
– 100ml melk
– 250g sour cream
– Zout
– Cayennepeper

Kook de kip in een pan met bouillontablet in 12 minuten gaar. Laat de kip afkoelen en haal met je vingers de filets uit elkaar. Je krijgt op die manier allemaal `shredded` kip. Snijd de ui en de paprika fijn en bak de ui kort samen met de paprika. Doe de maïs erbij en warm even op. Als het klaar is schep je de groenten door de kip.

Nu maak je de saus; doe 250g sour cream en 100ml melk bij elkaar en roer goed door. Doe hierdoor de sap en geraspte schil van een limoen en de zout en wat cayennepeper. Schenk een beetje van de saus door het kipmengsel.

De tortilla`s maak je heel simpel klaar; verwarm wat olijfolie (of zonnebloemolie) in een koekenpan, wacht tot het goed heet is en leg dan de tortilla`s een voor een kort in de koekenpan. Ik legde per keer een tortilla op een bord met keukenpapier om overtollige olie af te deppen. Daarna deed ik ongeveer 2 grote eetlepels kipvulling op de tortilla`s (en een beetje kaas) en rolde ze strak in. Leg ze met de open kant naar beneden in een ingevette ovenschaal. Herhaal dit voor alle 8 de tortilla`s. Je kan ze gewoon strak tegen elkaar aanleggen, dat is geen enkel probleem.

Als je alle 8 de tortilla`s gevuld, gerold en in de schaal gelegd heb schenk je de rest van de saus eroverheen, zorg dat het goed verspreid is. Strooi nog wat cheddar cheese over de tortilla`s heen en zet het 30 – 45 minuten in de oven op 180°C. Direct uit de oven serveren. Lekker met een frisse salsa of salade.

2 thoughts on “Lekker eten: Limoen Kip Enchilada’s

  1. Ik heb deze een hele tijd terug al eens gemaakt. Ik ben enorm fan van de barbecue kip enchiladas, maar deze zijn ook niet verkeerd 😉

    • De barbecuekip enchilada’s zijn ook mijn favoriet maar deze hebben een goede tweede plaats 😀 Ik ben gek op de limoen+kip+kaas combinatie 😀

Leave a Reply

